Operahus och nålar och mycke mycke mer

Veckorna går i stora skutt nu och äntligen är det midsommar så man får tid att andas lite. Nu sitter jag i sängen med morgonkaffe, tidning, dator och resten av familjen i bara mässingen. Skönt.
Solen skiner ute.
Midsommarafton har börjat bra!
 
Jag var ju nere i Italien
för två veckor sedan, i Brescia. Det var då det var sommar i Sverige. I Brescia regnade det och när jag kom hem hade jag en dag av värme innan det blev kallt igen. 
Ida och Hanna var hos mig den veckan, och veckan efter, och jag hann knappt träffa dom. För veckan efter åkte jag till Oslo (tillsammans med Ken och Meija) och Ida drog till Barcelona medan Hanna åkte till Järlåsa på fotbollsläger. Att det varit skolavslutning och att det är sommarlov nu är nåt som liksom passerat förbi i undermedvetandet. Nästa vecka är sista innan semestern och då blir det två dagar späckade med möten och fyra dagar på Cypern (jobb faktiskt!) innan det är lördag kväll och semestern börjar.
På jobbet har det rasat in grejor, spännade saker i o f sig men det är on top av det som ska avslutas innan sommaren, så som det ser ut nu så blir första semesterveckan ganska naggad i kanten. Ska stå HL på onsdagen och det är väl första riktiga semesterdagen liksom.

 
Sommar och dags att frisera Ken igen.


I Oslo var det möte för ett "utmanande" projekt där jag är handledare till en av de fyra doktorander som är knutna till det hela. Projektet handlar om att försöka validera det rapporteringssystem för sjukdomar hos nötkreatur som finns i de olika nordiska länderna (SE, NO, FI, DK) .Vi vill försöka sortera ut om de skillnader som finns i sjukdomsförekomst beror på att djuren är olika mycket sjuka eller på det sätt vi registrerar händelserna. Det är ett intressant projekt och inte minst pga dynamiken i gruppen (say no more).
Mötet var tors-fre men vi (Ken, Meija, jag) stannade över helgen för att umgås lite med norska sidan av släkten. På lördagen var vädret blåsigt, ostadigt men ändå rätt OK, och vi var nere i centrum och kollade in nya operahuset bland annat. Otroligt häftig byggnad.



Svårt att beskriva med ord men det är något speciellt med arkitektur som hela tiden ger nya intryck och upplevelser. Kändes nästan svårt att gå därifrån.





















Garderoben.

   
Inne och ute på samma gång.

Nu i veckan så var jag hem till Nilla med jobbet för att fira av Tove och Lena som ska sluta. En massa jobbkompisar + en stor hög ungar. Meija bondade med Malva och nu har vi bestämt att vi ska försöka ta oss ut till Dalby på en fika nån dag så att dom får fortsätta leka. 



Nya kompisar. Fyra av knoddarna saknas på bilden, gick inte att få alla inom samma ram samtidigt...

Har också varit på besök till nålmannen, han stack in 6 nålar från olika håll för att sätta fart på slemsäcken under knäskålen som verkar vara roten till det onda just nu. Knät känns lite bättre, mindre instabilt, även om jag fortfarande blir blockhalt om jag böjer det ordentligt, typ sitter på knä/huk. Han går ju på semester nu så vi får se hur det blir med ombehandling, käkar Voltaren för säkerhets skull.

Och snart är det juli.
Då blir det i allafall Gryttjom, blue skies och fallskärmsdoft.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0