Semesterrapport

Vi är redan två veckor in på semestern och det är först nu som cortisolhalterna börjar sjunka under "normalnivån" känns det som. Första veckan var upphuggen av jobb, fix och trix för Meijas födelsedag och en snabbsejour till G-jom för att avverka en dag som HL. Andra veckan höll vi oss hemma - på måndagen som zombies, tisdag som grottmänniskor, på onsdag-torsdag började vi leva upp och satte igång och målade både inne och ute. Ida och Hanna har varit här och dom har också velat göra saker förstås, så vi har varit ner på stan och röjt lite. Jag har beställt nya glasögon. En sväng ner till Vårdsätraviken hann vi också med.

Fredagen var roligast. Då åkte vi först till Bauhaus för att köpa två burkar färg (men kom hem med liiiiite mer, inklusive ett litet slagbord att ha ute på framsidan). Och sen slank vi in på El-Giganten också, bara för att det ligger granne med Bauhaus. Jag har lovat Ida en lite mer fancy ny mobil inför Spanienavresan (en prematur kombinerad julklapp/18-årspresent) så jag kollade och klämde lite på olika kandidater. (Positiv erfarenhet: Noterade att dom börjat ha riktiga mobiler som är på och som inte bara är attrapper. Så att man kan kolla menyer, hur fort dom läser minne och allt sånt. Bra!). Sen såsade vi bort till TV-avdelningen och såg att dom hade en del utställningsex som dom reade ut. Vi har ju funderat på en 37-tummare ett tag, till och med köpt en, via Priskrig. (Som sen inte kunde leverera, så köpet gick tillbaka.)
Gigantbesöket slutade med att vi spontanshoppade en 40-tummare ur Samsungs nya kollektion...och den är så vacker så jag nästan gråter. Allt bara fungerar, allt är snyggt och till och med gamla videofilmer blir njutbara.
Halleluja, och välkommen till 2000-talet :)!



Jag är kär.

Igår var vi upp en sväng till G för att fira första hoppet som gjordes för 10 år sen, den 8 juli närmare bestämt. Vi = Lena och jag (Behrang var i USA och Linda jobbade) + vår eminenta kursledarduo Micke Martin och Lennart Vestbom. En klassisk kombination som gjorde att 7 av 12 elever fortsatte så pass länge att de köpte grejor, och att fyra fortfarande harvar på. Varav 3 av 4 dessutom suttit i styrelsen mellan 2-8 år och bidragit med en oherrans massa ideella arbetstimmar. 
Coolt tycker jag :)!
Igår var det också första gången på många år som jag fick klämma på Kens korvar i frifall, plus att jag vågade provlanda mitt knä igen för första gången sen början av maj. Så det var en riktigt riktigt bra dag faktiskt :).

Enligt ursprungsplanen skulle jag stått HL mån-fre i veckan som kommer, men hepp, så bytte jag mån-tis mot lör-sön med Jenny R (som behövs till helgen, det är en massa AFF:ande då). Så helt plötsligt har Ken och jag två mysdagar som vi kan ha till att leka fallskärmshoppare och trilla mot jorden tillsammans! Plus att vi kan sova ut, jag behöver inte kliva upp klockan halv 8 förrän på onsdag...

Hurra, semester :)!!! And four more weeks to go. HL, SM, Big Way och Prag. Pust.


Meija stuntar på studsmattan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0