Vulgokultur eller vänner?

Idag är det filmfestival. För tionde gången slår Stockholm Skydive Film Festival upp portarna, och det är klart man ska gå! Se på snygga och roliga hoppfilmer, träffa kompisar IRL, dricka öl och ljuga lite. Skönt!

Men imorse när jag vaknade visste jag inte riktigt vad jag ville. När jag låg där och läste morgontidningen och läste skvaller från Västerås, om Carola och Andreas och Ola och Sanna och alla andra som ska tävla i kväll, då började jag tveka. Ååååå vad ont det gör, vulgosuget började rulla runt inne i buken och jag kände ångest vid tanken på att missa kalaset.
Hjälp, stenåldersteknikens maktlöshet, vi har ju inte ens en DVD med hårddisk! Så att jag kan spela in allt och kolla på det imorgon bitti som om det var direktsändning.

Men så tänkte jag på min senaste gnällblogg, och på att jag aldrig träffar mina vänner, jag bara harvar runt i grottekvarnen tills det blir sommar. Klart jag ska gå! Hepp hepp!
Snart drar vi. Fryshuset, here we come!


Kommentarer
Postat av: Elin

Ha ha jag känner igen mig. Ville också titta på festivalen men självklart ska man prioritera vänner. Du gjorde rätt. Själv var jag på en hejdåfest för Anneli som ska flytta till Australien.

2008-02-18 @ 16:26:43
URL: http://lysande.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0