ESS som i svett

I fredags hade vi kickoff för nya organisationen på SVA.
Från att ha bestått av en massa avdelningar är vi nu ett antal, något färre, enheter.
Det är stort :).

Kul fest blev det i allafall. På tema Idol hade alla enheter hade fixat ihop något slags framträdande. Våra fem nya  så kallade processägare var jury.
Vi på f.d. ASK (avdelningen för sjukdomskontroll), numera ESS (enheten för sjukdomskontroll och smittskydd) hade dragit ihop till ooootroligt slimmat dansnummer, en unik mix av Fatboy Slim och Dolly Parton.
Sen blev det som det brukar när det är bra musik och en massa likasinnade. Jag fann mig själv hoppandes upp och ner med armarna i luften i ett antal timmar, med svetten sprutande och sminket rinnande. Till slut gav fötterna upp och jag linkade hemåt. Vaknade sen med ont både här och där, men det var det värt.

Mamma har varit och hälsat på den här helgen också, det var trevligt! 
Vi har i och för sig inte sett så mycket av henne, för hon har mest hängt nere på stan med sina polare.
Ungefär som när Ida och Hanna är här med andra ord. Men vi har iallafall ätit frukost tillsammans, och det var ju några år sen sist. Tjugofem eller så.

Hela den här dagen har gått åt till att redigera film från i fredags. Har inte gjort sånt så värst mycket tidigare, men det var ju lite kul. Jag gillar när saker och ting är intuitiva, då är det nån som gjort sitt jobb.

image257
Tulpaner. I like.


Nu har Meija somnat och imorgon är det jobb igen. Jaja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0