Bloggtorka

Det är tydligt. Något har hänt med mina bloggande vänner och bekanta. Uppdateringarna blir allt mer sporadiska och på vissa bloggar är det månader sedan det hände nåt.
Den kloka Sabine sa något i stil med att hon föredrar att träffa människor live framför att uppdatera sig om vad dom har för sig via deras bloggar. Nu kan man inte ens det.

Jag undrar om det är Fejsbok-träsket som är orsaken? Jag fruktar att det är det.
Istället för att skriva intressanta, tänkvärda och roliga saker som makes sense så sitter min kloka och smarta vänner och klickar på länkar som leder till Error when loading page Sorry, there are still a few things that XXX and Facebook needs to iron out...etc, eller köper små elektroniska blommor för riktiga pengar (nej det hoppas jag att ingen gör) eller säljer och köper sina vänner för låtsaspengar, eller svarar på tester som man sen måste spamma minst 20 andra med en inbjudan för att överhuvudtaget få svaret på...... och miljontals andra helt IQ-befriade aktiviteter på detta Fejsboksfenomen.
Det enda mina vänner möjligen uppdaterar om sig själva är vad dom håller på med för närvarande.
Äter, sover, bajsar, tittar på TV. Hur kul är detta på en skala??

Jajajaja, jag håller på jag med, men jag känner mig lurad och dum och att jag sumpar livet för vaddå och det borde fler göra tycker jag :(.

Kommentarer
Postat av: David

Läs alltid lika intressanta copyriot och hans analys av Facebook.

http://copyriot.se/2008/01/27/facebook-i-backspegeln-ii-utvardering/

2008-02-12 @ 20:00:20
URL: http://bengtsson.net
Postat av: törna

copyroit var träffsäker. Jag har spenderat sista dagarna med att ge bort mina smutsiga fbpengar jag tjänat som pet eller petägare. Har även kategoriskt ignorerat allt senaste halvåret.Har tröttnat på allt utom events.

Moodlines kollar jag via netnewswire (tack David)

bergrenarnas barn följer jag stenhårt och mejas äventyr, canada updatesen är alltid
trevliga. Några godistips från rörstrandskvarteren kommer det sällan nuförtiden.

Det är kanske hopp-koma-gråvinter effekten

försöker hitta nåt nytt tänk med bloggen. Lite mer fundering än minnesanteckningar/dagbok

fast mest är det tidsbrist och inget speciellt som hänt liksom

försvarstal men de e såre e
=)

2008-02-12 @ 21:52:56
Postat av: Karin

Jag har inte varit inne på facebook på evigheter. Nu ska jag gå ur. Det enda som är kul är bilderna tycker jag. Bloggarna är mycket roligare. På lördag ses vi IRL igen! Då berättar jag vad jag gjorde dagen innan :-)

2008-02-12 @ 22:17:40
URL: http://karinslogg.blogspirit.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0