Dagen som var och dagen som är

Det blev sex hopp igår. Tre där jag stod i andra dykarled ur Caravanen (left trail), två där jag dök direkt efter basen ur AN:28:an (lead) och ett där jag superfloatade ur AN28:an. Kul! Det sista hoppet var en riktig sunset, runt 21-snåret, när solen höll på att gå ner. Som superfloater fick jag ligga och kolla ut på setupen bakom leadplanet; Caravanen nere till höger, så nära så att man kunde kika in i cockpit, och så Twin Ottern lite längre ner till vänster. Och bakom planen en fond av molntussar och en persikosol och en himmel som gick i alla regnbågens färger. Galet vackert.

Idag är det tyvärr lite annan utsikt. Grått, fuktigt, molnigt.
"Liquid sun", som optimisten Kate sa när vi stod ute i regnet och dirtade. Ena halvan av gruppen lyckades dra av ett hopp direkt på morgonen, och när planen låg på final kunde man se att molnbasen måste vara över 4000 m. Najs!
Vi gick upp back-to-back. Men tyvärr fick piloterna lite kommunikationsproblem.
Vi fick ett "Two minutes" och ett standby, men när vi var på final var Caravanen borta. Sen vek Twin Ottern av, vi fick röd lampa igen, och planet började sjunka. När vi hade landat visade det sig att Caravanen "bara" hade varit för långt ifrån. Dom hade nog kunnat ta ett varv till och fått av oss, men men.
Sen när vi var nere så ökade regnet på lite så det var inte läge att gå upp igen.
Nu har vi bytt grupper, ändrat sloter och strax är det seminarium.


Imorgon är det 08-08-08
och klubben ska försöka sätta rekord i storformation (för att fira att vi fyller 50 i år). Men i det mood jag är just nu måste jag säga att det ser inte bra ut om man kolla prognosen. Typ 40 mm regn eller nåt sånt.

Jaja. Vi får väl göra en 51-manna nästa år istället.


Kommentarer
Postat av: Ken

I love being superfloater :)

2008-08-07 @ 14:30:58
Postat av: karin

Vi sätter den på lördag! Så det så :-)

2008-08-08 @ 13:00:03
Postat av: Ken

Og slik ble det :)

2008-08-10 @ 12:11:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0