Kalajs

I lördags firade vi att Lena blivit ännu lite klokare och snyggare. Vi började med femkamp. Med gokart, sumobrottning, pistolskytte, gladiatorpuffning och rodeo.  Gokarten var grymt kul men för övrigt fick jag smisk så det stänkte. Nästan mördad i sumobrottningen och utklassad i gladiator (bara för att jag skulle vara snäll och inte slå Karin på knäna ;)  (jajajaja dålig bortförklaring!)).

image276
Vera gör sig som bus också.

image277
Revolver och revolver. Luftpicka var det ju egentligen. Lena prickar änder.


Jag har haft nån slags romantisk bild
av rodeo, att det är grenen för mig liksom. Och att vi skulle vara som ett, tjuren och jag. Men ack vad jag bedrog mig. Efter 11 sekunder av förnedring var det enda jag hade kvar en galen träningsvärk och ont i ryggen.

Fast med liiiite mer träning så, kaaaaaanske..... (or; dream on..)

Men kul var det :D.


image278
Jag gissar att det här är Martin, 1) för det är inga andra bilar på  bilden och 2) för att det går j-igt fort.

Sen var vi och badade/bubblade på Fyrishov och gjorde oss rena innan vi drog hem och fixade libanesisk plockmat under Bäcklinsk ledning allt medan duon Sundh/Forsberg fyllde oss med den ena smarriga drinken efter den andra. (Törna har f.ö. sammanfattat allt med ett antal väl valda ord här.)


På söndagen var det slow start med brunch och klockan hade väl hunnit bli sex på kvällen innan jag tog mig i kragen och började greja med presentationerna inför Osloresa och nordiskt zoonoscentermöte som är idag och imorgon. Vid midnatt var jag hyfsat halvklar, och ställde klockan på halv 6 för att komma med flyget i tid. Vaknade sen vid halvtre-tiden på natten av att Meija ville komma över till vår säng, het som en kamin.

Efter att ha konsulterat Ken kom vi fram till att det bästa nog var att stanna hemma istället... Så morgonen gick åt till att briefa stackars Elina och Johan som fick presentera mina bitar istället för mig....


Meija hade 40 graders feber hela dagen och var rätt trött, men vid gott mod. Själv hann jag sortera lite bilder, skriva det här (i väntan på att bloggens serverbyte skulle bli klart), läsa andras bloggar, sova i soffan och gå in på Faceboken en sväng och röja upp i invitations-träsket.

En helt OK måndag, för mig i allafall.


Kommentarer
Postat av: jenny

ha en bra dag :)

2008-04-01 @ 11:05:42
URL: http://jnyyy.blogg.se
Postat av: Karin

F´låt att jag puffade omkull dig... Men du slog mig i rodeo - men EN sekund. Inte alls irriterande!

2008-04-01 @ 18:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0