Må bra-dagar

Något som det är väldigt mycket mer av på min nya arbetsplats är diverse aktiviteter som bara är till för att personalen ska mysa och hålla sig friska till kropp och själ.
Tisdag eller onsdag den här veckan var avsatta till årets Må-bra-dagar, och jag hade tänkt att delta i tisdags.
Men eftersom jag precis fått ett eget rum att flytta in i, plus har 13 år av skräpsamling nere i mitt gamla kontor att göra upp med, så kändes det som att det som verkligen skulle få mig att må bra var ifall jag fick börja flytta. Så det gjorde jag.

Det tog en hel dag att tömma två bokhyllor plus rensa upp i x antal kassar som blivit stående på golvet. Och då har jag minst lika mycket kvar. Dessutom har jag tagit hem två kassar med gamla disketter och en lånad diskettstation med USB-snabel för att kolla igenom dom...förhoppningsvis går dom inte att läsa eller är tomma..
Shit vad ångestladdat det var att slänga pärm efter pärm med sånt som var överspelat, avslutat, aldrig blev nåt, bra-att-ha 1987 osv. Jag har ju gjort såna här utrensningar ett antal gånger hemma när jag flyttat och det har gått bra, men det här var jobbigare.
Kändes som att jag slängde min hjärna och större delen av min kompetens på nåt vis.
Så om jag är personlighetsförändrad och förvirrad nästa gång vi ses så vet ni vad det beror på, det är bara att jag slängt nån del av barken som jag borde sparat.


Kommentarer
Postat av: Maol

Uuut med det gamla och iiin med det nya!! Ångestfyllt men välgörande. Hade själv tänkt städa i högarna idag, men.... det kommer nog annat i vägen som vanligt.
kompetensen har du säkert kvar, annars finns allt på nätet ;-)

2007-09-06 @ 06:42:19
Postat av: @

ja det känns tryggt att man faktiskt inte behöver ha hjärna längre :)

2007-09-06 @ 21:31:23
URL: http://snabelann.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0