Minns i november

Idag dök jag på Skärmflygar-Classe och hans dam när vi var på Max på Boländerna och skulle äta lunch. Och fick direkt dåligt samvete när han påpekade att det väl var bygghelg (han har ju full koll på oss)...

Men faktum är att vi varit ganska flitiga här hemma också. Har satt upp hyllor bakom väggen i nya kontoret och borden fixade vi förra veckan, så Ken har kunnat provjobba med nya flatscreenen. Har också satt upp ljuskronan ovanför köksbordet (blev bra!) och bytt ut ett par paneler på gardinerna i vardagsrummet för tredje gången (börjar äntligen bli lite nöjd). Har också monterat ihop en CD-pelare till Ida som hon kom på att hon behövde när vi var på IKEA. (Sen när den var klar och hon hade stoppat in alla CD:ar i hyllan så insåg jag att om jag hade plockat ut mina skivor därifrån så hade hon inte behövt nån hylla.....).

image248
Meija provsitter ljuskronan.

Att vi stötte på Classe var egentligen resultatet av en sån där märklig dominoeffekt som man bara kan råka ut för när man börjar och ska fixa nåt hemma.
Det började med att vi åkte till Rusta igår, med lite vaga planer att kolla på en billig CD-spelare och annat smått och gott. Kom ut med ett gäng påsar fyllda med krafs, inklusive en borrhammare! Jag hade nämligen kommit på att jag behövde en sån, för då kunde jag ju sätta upp en takkrok i köket - taket till nedervåningen är sten och betong och jag har provat med vanlig slagborr tidigare, det går inte.... (Billig och vägde ett ton, men jag ska ju bara ha den till ett hål typ. Resten av huset kan man borra i med vad som helst. )

När jag kom hem med den så insåg jag att jag inte hade några SDS-borrar så då satte jag mig i bilen igen och åkte till Jula. Hittade borrar, men hittade också samma borrhammare, för samma pris, men med lite mer tillbehör + en väska att förvara allt i istället för en låda. Så jag köpte den också, och tänkte att då kunde jag lämna tillbaka den andra. Köpte en ny borr också när jag ändå var på hugget! Yummy!
Så idag bestämde vi oss allesamman för att åka ner och bränna lite mer pengar + lämna tillbaka den första borrhammaren, men som vanligt tar det tid att komma iväg och klockan hann bli lunch. Hungriga barn gör ingen lycklig och då blev det Max först. Många sliding doors som gjorde att vi befann oss på Max just där och då alltså.

Ida blev för övrigt så nöjd med hyllan att hon blev inspirerad till att städa rummet. Och då hittade hon vykorten som det var tänkt att vi skulle skicka från Monaco...
(Jag undrade faktiskt var dom blev av... :)?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0