I Henke-land

I Glasgow har dom ljusskyltar med moraliska budskap under vägskyltarna på motorvägen. I kronologisk ordning, från flygplatsen och in mot centrum, kunde man läsa:
- Don't forget to check your fuel
- Keep your seat belt fastened
- Don't drink and drive
Jag fick känslan av att det fanns en tanke med ordningen. Att dom gick ut lite löst med att man ska kolla soppan (det är ju snällt att påminna) och slutade med alkoholen...kanske är det för att dom som brukar köra med promille inte ska "stänga av" och göra precis tvärtom bara för att dom blivit tillsagda.

Det här är andra gången jag är i Glasgow, senaste gången var 1996. Då skulle jag hålla föredrag på engelska för första gången. Jag hade hållit på med min presentation i typ en månad innan och fått mer och mer nackspärr för var dag som gick. På planet till Skottland så hade jag jätteont i ryggen, och under föredragen före mitt så hade jag typ ischias och kunde knappt sitta ner. Körde sen min grej, satte mig ner och - hade inte ont nånstans. Så mycket kan man påverka kroppen med huvudet...
En sak har inte ändrats - det är fortfarande lika svårt att fatta vad taxichaufförer säger i den här stan.

Blev nästan nerspydd på flyget, men bara nästan som tur var. Helt plötsligt fick min sätesgranne väldigt bråttom ut och försökte fälla upp mitt bord med matbricka och allt. Hon hann inte så många steg ute i gången innan allt kom upp. Som tur var satt vi på tredje raden så toan var inte långt borta. När hon kom tillbaka efter att ha blivit ompysslad av flygvärdinnorna (ett tåligt släkte) så var blek om nosen och indränkt med parfym. (Vilken till viss del men inte helt lyckades dölja spya-lukten...). 
Sen när vi hade landat tog det en halvtimme innan dom bestämde sig för att bryggan var så pass trasig att den inte gick att köra fram och så fick vi gå ut bakvägen istället. Var till slut framme på hotellet vid 21 vilket gav en total restid på mer än 8 timmar. Till Glasgow. Wow.

Igår natt blev jag väckt vid 2-tiden av Ida som kom hem och ville sova på den lediga halvan av sängen. Nu ska jag fortsätta att försöka ta igen lite av min sömnbrist. God natt alla!

image236
Säng säng säng, sova sova sova säng säng säng!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0