Veckan som var i huvudet som är

JjjjiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaAAAA, skål för Uffepuff som blir Y år idag!

Karin, Erika, Jenny och jag ska rodda ihop nya overaller så i onsdags var alla utom Jenny hos Erika för att måtta. Meija, Ken och Matte fick också följa med. Intressant nog var vi nästan identiska i måtten, både kors och tvärs. Erika är lite längre bara, och Karin har kraftigare biceps :).
Jag hade bakat en grym mintchokladtårta till jobbet (sista månadsmötet på Svensk Mjölk) som jag tog med resterna av till Stockholm plus att ErikaoFraze bjöd på smaskig chunky fossile food (=glass). '

image66
Meija och Emil leker så bra. Det här var i fjol. Vill vi egentligen veta vad dom gjort :)?

Igår kväll var planen att gå på Lisa Miskovsky så Ida satt barnvakt. Vi drog ner på stan och knallade runt lite först, kollade in alla blomsterdekorationer som "dom" satt upp för att fira att Calle Linnés fyllde jämnt. Ganska coolt, dom hade lagt gräsmatta längs hela gågatan (mittstråket) och sen hade dom ställt upp 301 blomsterurnor med jämna avstånd, en för varje år från hans födelseår. Varje urna hade en plakett med Linnés profil och med ett årtal. Jag gick för att säga hej till alla "mina" år, typ 1927, 1933, 1959, 1961, 1965, 1967, 1991, 1994 och 2004. 1965:an var på väg bort till Linnés Sävja tillsammans 1932 och 2007, för det var tydligen det år som arrendatorn sålde gården till Uppsala kommun. Man lär sig nåt nytt varje dag.
Sen gick vi och åt på grekkrogen Tzatziki som ligger nere vid ån, vid Upplandsmuseet. Himla fint läge, och gott också (och mätt blev man!). Sen gick vi längs ån och kollade in kastanjerna som hänger ut över vattnet tills jag fick ett fånigt infall att vi skulle gå på bio istället (hade känslan av att Ken inte var lika sugen som jag på att gå på Katalin och så var vi precis utanför Filmstaden). Så vi gick på Spiderman 3, som var ganska mesig och trist. Jaja.

Idag har jag haft två handledarmöten, ett med och ett utan doktorand. Vi hade lite behov av att diskutera hur vi på bästa sätt stöttar X som haft det överj-ligt ända sen start i princip. En fantastisk person som brottats både med egen sjukdom och med höga prestationskrav och som om inte det var nog så förolyckades sambon i en arbetsolycka för 3 veckor sen. Helt galet. Jag hoppas så att vi kommer vidare och att vi kan hjälpa till på rätt sätt.

Trädgården ser rätt vild ut här hemma, och vi har inte ställt upp studsmattan än. Vi är inne i ett låst läge där vi måste bestämma oss om vi ska sätta upp en friggebod eller om vi ska bygga ut på framsidan. Dessutom ska vi bygga duschrum nere nånstans och beroende på vad vi väljer så finns det lite olika options. Hua, vad beslutsångest är jobbigt!
Jag är nog lite sliten för närvarande, för då brukar jag ha svårt att bestämma mig och dessutom får jag svårt att skiljas från grejor. Om vi ställer upp en friggebod t.ex. så måste vi ju sälja studsmattan och vill jag det? Häromdagen började jag tänka på hur det skulle kännas att byta bil och då började jag nästan gråta. Precis lika jobbigt var det att skiljas från ett jätteslitet soffbord (som hade det speciella att det var jag som fixat iordning det, det var liksom en symbol för när jag tog mig ur Laggeträsket och blev en stark och självständig person :-)).
Så då vet man det. Motsatsen till feng-shui är nostalgi.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0