Övergångar

Övergångar är jobbiga, jag tror det är därför folk i allmänhet ogillar förändring. Dom inser inte att det bara är genom förändring som något kan bli bättre. När man väl vant sig att klara övergångar så bli inte heller förändring jobbigt utan mest kul och en möjlighet.
Håller på att städa mailen och hårddisken just nu, det är väl en slags övergångsgrej som hör till det jobbiga. Det är både nostalgiskt och ångestladdat. Nostalgiskt att hitta Kens och min trevande mailkonversation sommaren 2001 och ångestladdat att hitta gammalt krafs som man borde tagit tag i men nu aldrig kommer att hinna göra. Urk.

SVAs IT-avdelning tillåter inte att man använder deras nätverk till att koppla upp sig på någon annans via VPN. Det hade annars varit en fiffig lösning som gjort att jag sluppit ha två kontor nu fram till sommaren. Suck. För att undvika att ha en mail som jag inte kan kolla överallt (Svensk Mjölk-adressen) har jag styrt om den till SVA-adressen nu. Tyvärr har SVA en halvsunkig lösning för extern access av mailen där man loggar in och sen får en engångskod via sms. Lite fippligt måste jag säga. Och än så länge kan man inte heller komma åt saker som ligger på dom gemensamma servrarna. Jag är nog lite bortskämd sen tidigare. 

Resumé hade en nyhet idag apropå att Göran Persson gått till JKL. Det var att Mjölkfrämjandets och Svensk Mjölks Ingela Stenson gått till Prime, som menade att hon (och inte Göran) var veckans "drömrekrytering". Där kunde man också tycka till om vem som var veckans rekryteringsklipp och jag kunde inte låta bli att lägga in en rad om att Lillvåfflan blivit boss på Discovery - det är väl veckans drömrekrytering om nåt :D!

image57
 Våfflan 1999; ung, ogift, oförstörd (källa:www.skydive.se :-)).


Kommentarer
Postat av: janet

1999 .. känns som igår

2007-05-10 @ 21:04:26
URL: http://janeteklund.blogg.se/
Postat av: Lillvåfflan

hahaha, vilken "skön" gammal bild :-)
Vad gullig du är som la in en rad om mig. Idag ligger det en mer uppdaterad bild där... http://www.resume.se/index.xml

2007-06-11 @ 22:13:13
URL: http://lillvafflan.blogspirit.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0