Arbeit macht frei

Igår var jag på en "övning" på Livsmedelsverket. Vi (SLV, SJV, SVA) ska ta fram en modell för att riskklassificera primärproducenter, allt i enlighet med den s.k. nationella kontrollplanen. (Primärproducenter är alla som producerar mat men som inte säljer direkt till konsument kan man väl säga. En ytterst blandad skara med allt ifrån bärplockare till mjölkbönder). Det blir det första jag får bita tag i på nya jobbet, så det var ju kul att få lite kläm på vad man är ute efter. Det jag hört på förhand lät väldigt flummigt och oavgränsat men nu börjar jag tro att det är do-able.

Idag har jag bitit ihop och satt mig för att gå igenom den bunt av projektrapporter som jag ska avrapportera på måndag. Det kräver viss koncentration och mycket kaffe så efter ett par timmar vid köksbordet åkte jag ut till jobbet.  Hanna ställde upp och passade Meija (mot viss ersättning...), det var schysst av henne.
Hann med två av rapporterna idag. Och jag tror jag gjort den tyngsta, så resten blir kanske lite enklare. Om jag är riktigt duktig så kanske jag kan få hoppa fallskärm på söndag.

På väg hem vittjade jag brevlådan på gamla kontoret och där låg min uppsägningsblankett från Svensk Mjölk, undertecknad av Hans-Erik och Monika. Kändes väldigt definitivt på något sätt.

image65

Det sägs att sättet man sover på säger en del om hur man känner sig inuti. Om man ligger i fosterställning är man otrygg och ligger man som om man ägde hela världen, ja då är man väl ganska nöjd...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0