En helt vanlig lördag

Idag har jag...
- vaknat vid 6-tiden och inte kunnat somna om..
- druckit kaffe och läst tidningen i sängen i ett par timmar..
- käkat frukost i sängen också..
- handlat bröd, semlor, tidning, Läkerol och paprika.
- köpt blomma till Britta som fyller 75 imorgon och en bukett tulpaner till oss.
- städat lite halvt om halvt noggrant. Ken började.
- suttit framför datorn (jobbat).
- åkt och tvättat bilen tillsammans med Ida.
- åkt till IKEA. Också med Ida.
- käkat en Fajita sallad på Max.
- funderat på om jag skulle kolla på DVD när jag kom hem.
- hamnat framför datorn igen. Funderat på Antons valideringsstudie.
- skjutsat ner Ida på stan.
- käkat god mat och druckit vin. Ken kockade. Nu rapar jag vitlök.
- snackat med Stora Yster på telefon och blivit uppdaterad på alla hemskheter som drabbat familjen.
- messat med brorsan och blivit inbjuden på övernattning och mat.
- bokat resa till London över Meijas födelsedag, fem dar inkl en dags jobb.
- städat av i köket.
- bloggat.

En helt vanlig lördag i mars med andra ord. Nu ska jag nog gå upp och kolla på American Psycho. Jag hade den på VHS en gång men lånade ut den till Peter Karlsson men har inte sett den sen dess. (Han har försökt komma ihåg att lämna igen den men glömt varje gång, och nu hoppar han ju knappt hos oss längre).

Imorgon fyller Linda Ingel år också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0