Slut och början

Idas klass och alla andra nior skulle haft avslutningslunch igår men den blev inställd p.g.a. brand. Den del av skolan som innehåller slöjd-, musik-, dator- och matsal drabbades. Tydligen hade nån sett folk på taket där kvällen innan så det lutar väl åt att det är nån som "kollat" vad som händer om man slänger tändstickor eller cigaretter ner i ventilationsrör eller nåt annat smart.

Igår var jag själv iväg på ett heldagsseminarium om zoonoser på SMI. Samarbetsgrej mellan SMI och SVA. Intressant!
Jag åkte tåg in och tog 47:an ut till Tomteboda. Har aldrig tänkt på att det ligger så nära där Fraze och Erika bor.

image73

Kombinationen ny kamera/nya arbetsuppgifter har gjort att jag hittat på en ny hobby. Att ta bilder på entréer till statliga myndigheter ;]. Typ "entrance-spotter". Till skillnad från tåg och flygplan är dom ju ganska stationära (så länge det inte blir regeringsskifte). Jag började ju med SVA häromdagen, och sedan i måndags hade jag faktiskt Jordbruksverket och Skogsvårdsstyrelsen (på en och samma bild).
image74

Igår fångade jag in SMI.....

image75

.... och Rättsmedicinalverket.

image76

Och inom kort kommer jag att ha Livsmedelsverket också. Kanske jag drar in till Sthlm och hälsar på Karin på jobbet nån dag också, bara som en ursäkt. Kanske borde jag dra ner till Skara före 1 juli innan Djurskyddsmyndigheten läggs ner, den är ju "utrotningshotad".
Ser framför mig att det här nya tidsfördrivet kan komma att göra så att jag får se delar av Sverige som jag aldrig skulle besökt annars. Kanske går det att samordna med hoppning också. Ligger inte Trafiksäkerhetsverket i Borlänge? Det är väl på vägen till Romme?

Kommentarer
Postat av: Ken

Din syking:)

2007-06-14 @ 21:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0