Oooops!

Igår fick jag ett mail från en snubbe på SEB med en fråga om jag var intresserad av att få kontakt med en rådgivare för att prata om de bolån som vi har i Swedbank.
För nån vecka sen blev jag uppringd av Skandiabanken i samma syfte ("Hej, skulle du vara intresserad av att boka tid med en rådgivare..."). Nu tyckte jag att det var märkligt att SEB visste att vi hade bolån i Swedbank plus att det ju kändes som att bankerna helt plötsligt riktat in sig mot Swedbanks kunder, använt nån form av inside information om att vi hör till Swedbanks kundkrets och det kan väl inte vara helt schysst???

Så jag skrev ett indignerat svar tillbaka,
fast jag skickade det till våran bankdam på Swedbank, med cc till snubben på SEB. Dessutom ställde jag det cc till konsumentrådgivaren i Uppsala kommun, sur som jag var.
Kristina på Swedbank svarade idag på morgonen att hon tyckte det lät skumt och skulle kolla närmare på det.

En stund senare fick jag även svar från SEB. Han som mailade menade att det måste varit ett allvarligt missförstånd - dom har nämligen  (hoppsan :)!) - fått en lapp från *mig* om att jag är intresserad av att få rådgivning om våra bolån....
Vid närmare eftertanke så insåg jag att han nog har rätt (och om inte annat så finns säkert min underskrivna lapp och kan intyga det) men den skickade jag ju för jättelängesen, hade totalt glömt det.... :]...
Så nu funderar jag på om jag ska vara ärlig och be om ursäkt för mitt misstag till SEB och erkänna min illojalitet till Swedbank... eller inte. Kunden har väl alltid rätt :)?

Imorgon är det bröllop och idag hade jag 3 timmar på mig att hitta nåt att sätta på mig. Första 45 minutrarna gick åt till att äta med Ida och Hanna på Max, sen gick vi till H&M och letade serveringskläder åt dom. Efter ytterligare 1 timme och 15 minuter var det uppdraget klart + att Ida fått en bh och en klänning att ha på festen (att ha innan/efter servering).
Kvarstod 1 timme åt mig då jag var tvungen att dra ut till Gränby eftersom butikerna inne i city stängde.
På 50 minuter hann jag prova kläder på Vero Moda och MQ (satt inge bra), kolla lite på Kapp Ahl och Lindex (inget snyggt). Hittade en topp på MQ som var snygg men inte särskilt bröllopsaktig. Så jag kom hem tomhänt..
Nu blir det till att dra iväg imorgon eller stöpa om nåt gammal i garderoben... :-/..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0