Ida på väg

I tisdags förmiddag skjutsade jag Ida till Arlanda. Hon ska på språkresa i England i 3 veckor. Villkoret för att hon skulle få åka var att hon inte skulle åka med några hon kände och att hon skulle gå kurs med extra mycket undervisning... (jag har varit på en liknande resa med min kompis Sibylla när jag var 13 så jag vet vad man gör om man inte är upptagen hela tiden... ;-)).

image101

Redan på flygplatsen kunde vi konstatera att två tjejer från åk 8 på samma skola som Ida skulle med till Oxford. Dessutom var Idas bästis Anna-Mys f.d. bästis (som också heter Ida) där med sin kompis. Liten värld.
När jag fick tag på henne på telefon igår kväll hade hon installerat sig på sitt studentrum och konstaterat att hon redan hade fått användning för sina kunskaper i...........norska :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0