Fredagkväll

Idag har jag jobbat min - egentligen - sista dag på Svensk Mjölk; nästa vecka innan semestern är jag på kurs för SVAs räkning. Men det är mycket kvar att göra, många lösa tåtar att knyta samman, så jag räknar med att få tillbringa en del tid under sommaren med att göra klart och tömma och flytta.

image78
Inte minst måste jag tömma datorn, det finns ganska mycket privata grejor i den :-).

Var förbi Martinas Deli efter jobbet och köpte 4 korgar med en massa goda italienska röror, pasta och grissini i, till personalen på Meijas dagis. Det finns så mycket gott där så man måste skynda sig in och ut för att inte få med sig för mycket. Och så har dom alltid små kryddiga grissinisnacks med vitlök som man kan knapra på. Mums. Trots att butiken ligger mitt ute på Boländerna går det lysande för dem. Bra affärsidéer funkar alltid.

Hade lite vaga planer på att åka ner och ta en drink på Katalin after work, men vi blev kvar hemma. Lagade falafel i pitabröd med yoghurtdressing, satt ute på framsidan i kvällssolen och åt med ett glas vin. Najs.
Trädgården är lite försiktigt blommande just nu, i rött, vitt och lila. Klätterrosorna börjar komma igång och pionen blommar för fullt. Synd att det inte är en doftpion.

Efter maten somnade jag i en solstol med Meija på magen (hon somnade också). Fick sms från Hanna som är och spelar Aroscupen i Västerås, att hon hade varit och köpt godis och upptäckt att hon var precis där mormor bor, så hon och Vickan gick och hälsade på. Sen kom Gunnar med "dammsugare" till hela laget. Det var nog uppskattat!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0