Vaxdockor en masse

image124

Det var länge sen jag var i London (typ 35 år sen), och det var första gången för både Hanna och Ken. Ergo - det fanns en del standardprylar att beta av. Som till exempel Madame Tussaud's.
Jag hade köpt biljetter hemifrån och det var så slimmat att vi hade fått oss en tidsslot tilldelade då vi skulle vara där. Så vi tog tuben upp till Marylebone Street och efter att vi tagit oss en kopp kaffe och en kaka i Sherlocks hemkvarter så klev vi in i nöjesmaskinen*).

Jag fick många nya kompisar på dom två timmar vi minglade runt där inne. Här är Samuel och jag i baren.

image128image129
Kände mig lite trashig brevid Angie som hade på sig värsta Oscarsblåsan, men försökte se glad ut ändå.
image130image131
Johnny (han e en mysig kille) hade på sig värsta piratstassen. Och Stephen var på gott humör trots att han inte kunde prata.
image132
Oprah ville veta hur det är att vara heltidsarbetande småbarns- och tonårsmamma, utan städhjälp, personal trainer och -shopper...
image133
Hasta la vista baby!
image134
Dom ser typ lika smarta ut....eller nåt?
image135
Och Bob steppade upp ur graven för att jamma lite...
image136
Käftsmäll eller klapp på kinden? Hard to tell.

Efter att vi frotterat oss med kändisarna gick vi in i skräckkabinettet och där kände jag äntligen igen mig! Den mördade farbrorn i badkaret! Som jag drömt mardrömmar om när jag var liten! (Tack mamma :D!)
image138

För att verkligen föreviga att vi varit där och när vi varit där skaffade vi oss en 3D projektion i plast att ställa på hyllan hemma..
image139
Jaja, jag vet. Turistfälla bla bla bla. Men det var rätt kul ändå ;). 

*) Madame Tussauds finns, förutom i London, även i New York, Las Vegas, Amsterdam och Shanghai. I Tussauds Group ingår också Chessington World of Adventures, Thorpe Park, Alton Towers, British Airways London Eye och  Heide Park i Tyskland. Hela rasket blev nyligen uppköpta av riskkapitalgruppen Blackstone, vars nöjesparksbolag, Merlin Entertainments är världens näst största ägare av nöjesparker, sett till antalet besökare. Störst är Disney.
Förutom Tussauds Group äger man ett antal vattenlandsparker. Danska Legoland ingår också i gruppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0