Kom-ihåg lappar

Jag är ett stort fan av to-do-lists. Dom lika värdefulla när jag vill vara maxat effektiv som när jag är helt seg i huvudet. Men sanningen är kanske att dom är en nödvändighet för människor, som precis som jag, tillhör de tankspriddas skara.
Faktum är att närmaste familjen nog är rätt överens om att det är allvarlig teflonvarning på mig. Det började redan när jag var liten och klev rakt över soppåsen som jag just lovat bära ut, trots att den stod mitt för dörren. Sen har livet kantats av borttappade nycklar, plånböcker, utelåsningar, vända-bilen-och-hämta-mobilen-turer och allt sånt som är vardag för människor av min kaliber.

Häromdagen när jag var på väg till Skövde så glömde jag plånboken med X antal plastkort och Y pengar på Uppsalapendeln, men hade turen att hinna galoppera tillbaka och hitta den orörd på sätet där jag lämnade den. Turen att pendeln står kvar en stund, turen att jag fick för mig att köpa en kopp kaffe och turen att Skövdetåget var lite försenat. Mitt turkonto är kraftigt övertrasserat vid det här laget.

Idag hittade jag en to-do-list på vårt kylskåp som jag skrev förra helgen. Ken föreslog att vi skulle skaffa nåt att lägga överblivna resemynt i, kanske som en skattkista till Meija. Kan ju konstatera så här i efterhand att formuleringen blev lite drastisk :-).

image45

Kommentarer
Postat av: Lillvåfflan

Hahahaha! Ja, kombinationen med smärtstillande och kista till Meija låter inte heeelt friskt :-)

2007-05-01 @ 19:18:49
URL: http://lillvafflan.blogspirit.com
Postat av: Karin

Mitt liv struktureras också med hjälp av listor. Men det där blev lite scary :-O

2007-05-03 @ 10:55:17
URL: http://karinslogg.blogspirit.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0