Cairns - dag 5: Hajk!

Klev upp 05.45 och duschade för att komma igång till 06.30 då jag skulle vara på möte. Oj vad gärna jag hade sovit lite till...
Förmiddagen gick iallafall bra, jag lyckades hålla mig vaken.  Eftermiddagen var fri från vetenskap så ett gäng av oss hade bestämt att vi skulle gå upp på en utsiktspunkt via en stig som började vid Botaniska trädgården. Skulle ta mellan 3 och 5 timmar enligt olika källor. Vi satte av och var tillbaka igen på 2,5 timmar inklusive paus. Det var ordentligt uppför på vägen dit så jag var sjöblöt av svett. Trodde nästan att det skulle börja regna, men icke. Från toppen av Mount Kinley, som utsiktspunkten hette, hade man bra vy över området norr om Cairns, inklusive en del av North Beaches, och dalen där tåget går som leder upp till Kuranda och tablelands. . Ska eventuellt åka upp dit på lördag.
På hemvägen stannade vi till och tog en öl. Alla utom Marie, för hon är med barn igen, hihi.
Mt Kinley 325 möh
Laura höll sin presentation idag och det gick väldigt bra. Hon ska rafta på lördag, hon frågade om jag vill följa med så det är också ett alternativ.
På kvällen gick vi ut och åt på en seafood-restaurang, Splash heter den. Åt en fisk som heter barramundi. Vet inte vad det är men det var gott  :-).
Anette, Joanna, Dave, Ian, Gustavo o jag

Imorgon är det dags för mig att hålla min första presentation av tre. Håll tumamrna att det går bra!


Kommentarer
Postat av: Karin

Lycka till! Vi håller alla tumamma för dig :-) Kul att du också bloggar nu Ann.

Kram Karin

2006-08-09 @ 20:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0