Cairns - dag 1

Hittade lite ressällskap i bagagehallen på flyplatsen; Jens-Peter och Mogens från Danmark, och James och Laura från Cambridge, UK. Vi delade på en shuttle in till stan, och blev avsläppta vid våra respektive hotell sisådär en 7-7.30 på morgonen, långt innan några affärer öppnat och ännu längre till min check-in tid som var 14.00. Receptionen var inte öppen när jag kom fram, men efter att jag pratat med jourhavande vakt så fick jag komma in och dumpa bagaget, tillsammans med Mogens som bor på samma ställe. I väntan på att stället skulle öppna för dagen gick vi sen ner till hamnen och käkade frukost.
Vid 9-snåret var vi tillbaka på "hotellet" och jag hade såpass tur att jag fick min lägenhet kl 10. Packade upp, surfade lite, läste ut min nyinköpta Anne Holt-bok och somnade. Sov som en gris till 17 då jag pallrade mig upp och tog en sväng på stan för att se mig omkring och proviantera frukost. Gick längs strandpromenaden och kollade in folk när jag hörde en röst bakom mig "-Hi, are you a skydiver? From Sweden?". Visade sig att han som frågade var tandempilot vid ett av hoppfälten i närheten, och dessutom hade han varit och hoppat både i Aros och på Hercabugit. Liten värld är det, iallafall fallskärmsvärlden.
Cairns biy nightfall  Laura hade tagit mitt mobilnummer så hon sms:ade och vi bestämde att vi skulle gå ut och käka middag ihop. Vi hittade en lagom livlig restaurang nere vid The Esplanade som verkar vara Cairns restaurangstråk nr 1, precis nere vid havet.  God öl och god pasta och prat om allt från Amish till Francos Spanien (Laura är från Léon). Najs.
Vi passade också på att boka in oss på en tur ut till Barriärrevet imorgon. För att snorkla och kolla på fiskar. Samling 7.30. Hepp!!


Kommentarer
Postat av: Tom

Hei Ann. Dumt å reise så langt når det er 30 grader i skyggen i Oslo....

2006-08-05 @ 23:23:15
Postat av: @

He he. Om det var värme jag var ute efter så skulle jag väl inte resa hit, här är det ju vinter!

2006-08-06 @ 16:12:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0